Ласкаво просимо! Ви можете увійти або створити обліковий запис.

Норми освітлення доріг. Вимоги до освітленості вулиць

Норми освітлення доріг. Вимоги до освітленості вулиць

Норми освітлення доріг. Вимоги до освітленості вулиць

Норми освітлення доріг. Вимоги до освітленості вулиць
 

Ні для кого не секрет, що на безпеку дорожнього руху великий вплив надає рівень освітленості автомобільних доріг, а також місць стоянки транспортних засобів. Тому при проектуванні пристроїв зовнішнього освітлення вуличних площ, автомобільних доріг повинні забезпечуватися такі вимоги:

  • нормовані величини кількісних, якісних показників освітлювальних зупинок;
  • раціональне використання електроенергії, тобто економічність;
  • надійність роботи освітлювальних установок;
  • зручність обслуговування і керування освітлювальними установками;
  • безпеку обслуговуючого персоналу і населення.

 Використовувані в освітлювальних установках обладнання та матеріали повинні відповідати вимогам стандартів, технічної напрузі мережі, умов навколишнього середовища. Всі норми, заданих основних показників зовнішнього освітлення, повинні бути однаковими при будь-яких джерелах світла, які використовуються в освітлювальних установках, відповідати вимогам СНіП з проектування природного та штучного освітлення.

Основним нормативним документом України, що регламентує норми освітленості для вуличного освітлення, є українські будівельні норми і правила - ДБН В.2.5- 28 -2006 "Природне і штучне освітлення". Норми освітленості обов'язкові для всіх організацій, що здійснюють діяльність у галузі будівництва та монтажу. Освітлення вулиць, площ, автомагістралей, автомобільних доріг з регулярним транспортним рухом у міській місцевості повинно відповідати вимогам освітленості згідно СНіП 23-05-95.

Необхідні значення яскравості і освітленості дорожнього покриття вулиць, площ і доріг

За характером вимог до висвітлення всі вулиці і площі міст поділяються на три категорії:

А – швидкісні дороги, магістралі загальноміського значення тощо;

Б – магістральні вулиці районного значення, дороги вантажного руху тощо;

В - вулиці і дороги місцевого значення.

Категорія вулиць Найменування об'єкта Найбільша інтенсивність руху в обох напрямках, од./год. Середня яскравість покриття *, L, кд/м2 Середня горизонтальна освітленість покриття, лк
А Магістральні дороги, магістральні вулиці загальноміського значення Понад 3000 1,6 20
Від 1000 до 3000 1,2 20
Від 500 до 1000 0,8 15
Б Магістральні вулиці районного значення Понад 2000 1,0 15
Від 1000 до 2000 0,8 15
Від 500 до 1000 0,6 10
Менше 500 0,4 10
В Вулиці та дороги місцевого значення 500 і більше 0,4 8
Менше 500 0,3 6

*кд/м2 – рівень освітленості на 1 квадратний метр, вимірюється в Канделах. Кандела (від лат. Candela - свічка) - одиниця сили світла, одна з семи основних одиниць Міжнародної системи одиниць (СІ). Визначена як «сила світла в заданому напрямку джерела, що випускає монохроматичне випромінювання. Міжнародне позначення - cd, українське - кд.

Примітки:

1. Середня яскравість покриття швидкісних доріг незалежно від інтенсивності руху транспорту приймається 1,6 кд/м2 в межах міста і 1,0 кд/м2 поза містами на основних під'їздах до аеропортів, річкових і морських портів.

2. Середня яскравість або середня освітленість покриття проїзної частини в межах транспортного перехрестя в двох і більше рівнях на всіх магістралях повинна бути як на основній з них, так і на з'їздах і відгалуженнях не менше 0,8 кд/м2, або 10 лк.

3. Рівень освітлення проїзної частини вулиць, доріг і площ з покриттям з бруківки, гранітних плит та інших матеріалів регламентується величиною середньої горизонтальної освітленості.

4. Рівень освітлення вулиць місцевого значення, які примикають до швидкісних доріг і магістральних вулицях, повинен бути не менше однієї третини від рівня освітлення швидкісної дороги або магістральної вулиці на відстані не менше 100 м від лінії примикання.

5. На пішохідних переходах в одному рівні з проїзною частиною вулиць і доріг з інтенсивністю руху більше 500 од/год слід передбачати норми освітлення не менше ніж в 1,3 рази в порівнянні з нормою освітлення проїзної частини. Підвищення рівня освітлення досягається за рахунок зміни кроку опор, встановлення додаткових або більш потужних світлових приладів, використання освітленого покриття на переході тощо.